Index voor Inclusie

Werken met de Index >
Extern en onafhankelijk Kwaliteitsonderzoek

De Index voor Inclusie kan gebruikt worden als evaluatie-instrument, als startpunt voor een proces naar een meer welkome school. Als uw school een inclusieve setting wil realiseren, maar onvoldoende capaciteit kan vrijmaken om de Index in te zetten als zèlf-evaluatie instrument, kan Perspectief een extern en onafhankelijk kwaliteitsonderzoek uitvoeren. Dit gebeurt aan de hand van de dimensies, domeinen, indicatoren en vragenlijsten uit de Index.

Een team van ervaren evaluatoren, waaronder ervaringsdeskundigen, voert een meerdaags onderzoek uit op uw school. Dit onderzoek bestaat uit interviews met betrokkenen, groepsgesprekken, schriftelijke vragenlijsten etc. De uitkomsten van dit onderzoek worden uitgewerkt in een uitgebreid rapport. Hierin staan bevindingen en kansen voor ontwikkeling waar de school in principe direct mee aan de slag kan en die opgenomen kunnen worden in het (inclusieve) schoolontwikkelingsplan.

Naar meer lezen over Index voor Inclusie Naar de voorpagina van Index voor Inclusie Bestellen Index voor InclusieContact Index voor Inclusie Voorwoord Index voor Inclusie